مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 14:302023-01-09اجتماعي

آغاز جشن تکلیف دانش آموزان از 19 دی در استان ها


مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جشن تکلیف دانش آموزان دختر از 19 تا 25 دی ماه در استان های مختلف کشور برگزار می شود، - جزییات برگزاری این مراسم را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، میکاییل باقری درباره جزییات برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان دختر و پسر اظهار کرد: اداره کل قرآن، عترت و نماز فعالیتی را ویژه دانش آموزان دختر دوره سوم ابتدایی و دانش آموزان پسر دوره هشتم نهادینه کرده است که برای این دانش آموزان در آستانه سن تکلیف، یک فرآیند آموزشی طراحی می شود.

وی افزود: در این فرآیند از پیش تعریف شده، از ابتدای سال تحصیلی آموزگاران دوره دبستان و معلمان مرتبط، دانش آموزان را با مراجع تقلید آشنا می کنند و این افراد با احکام نماز نیز آشنا می شوند.

باقری ادامه داد: در نهایت، این فرآیند آموزشی به برگزاری یک جشن یا آیین به یاد ماندنی با عنوان جشن تشرف یا جشن تکلیف منجر می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اظهار کرد: اولیا و آموزگاران در اجرای این فرآیند دخیل هستند و این موضوع به شیوه های مختلف برگزار می شود.

گاهی اولیا این جشن را در منزل خود برگزار می کنند و یا گاهی این فرآیند به صورت کلاسی، مدرسه ای، منطقه ای و یا استانی برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز جشن تکلیف دانش آموزان از 19 دی در استان ها

آغاز جشن تکلیف دانش آموزان از 19 دی در استان ها