مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 17:252023-01-09اقتصادي

تامین 25 درصد از نیاز آبی شهر مشهد از طریق جایگزینی پساب


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و چالش های جدی در حوزه تامین آب مشهد، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته باید در افق سال 1420 حدود 25 درصد از نیاز آبی شهر مشهد از طریق جایگزینی پساب تامین شود.

- حسین اسماعیلیان با بیان اینکه در کلان شهر مشهد حدود 82 درصد از شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شده، اظهار کرد: مشهد جزو پیشگامان در حوزه استفاده از پساب است؛ چنانکه حدود 15 سال قبل اولین معاوضه پساب با آب کشاورزی در شهر مشهد انجام گرفت و از این طریق با جایگزینی پساب و تحویل پساب به کشاورزان، حقابه های سدهای طرق و کارده که از سدهای بزرگ تامین کننده آب مشهد است را در راستای تامین آب مشهد مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: پروژه جایگزینی پساب با آب چاه های کشاورزی، اقدام مهم دیگری است.

باید با در اختیار قرار گرفتن چاه های کشاورزی گام اساسی در حوزه تامین آب مشهد برداشته شود که این مهم در دستور کار شرکت آب منطقه ای استان قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد از اجرای مدل پایدار پساب مشهد با همکاری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی خبر داد و بیان کرد: این مدل در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به تایید رسید که طبق برنامه ریزی های مبتنی بر آن نیازهای مشهد در بخش آب و فاضلاب مشخص شده و اینکه کدام پروژه ها باید از محل ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین 25 درصد از نیاز آبی شهر مشهد از طریق جایگزینی پساب

تامین 25 درصد از نیاز آبی شهر مشهد از طریق جایگزینی پساب