مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 08:052023-01-10اجتماعي

بارش خاک به وقت دی درگلستان/قدرت نمایی ریزگردها از زمستان شروع شد


وقوع طوفان خاک و ریزگرد طی روزهای گذشته در گلستان علاوه بر اینکه موحب حیرت مردم شد، بار دیگر ثابت کرد که مقابله با بیابان زایی، چشم انتظار اقدامات لاک پشتی مدیران نمی ماند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- اعظم محبی: وقتی همه در گلستان منتظر باران و برف بودند، پدیده پیش بینی نشده دیگری در این استان شمالی اتفاق افتاد؛ گرد و خاک مناطق جنوبی استان از جمله گرگان را پُر کرد، پدیده ای که ابتدا مردم فکر کردند که مه غلیظ است اما خاک بود که بر سر شهر می بارید.

عصر روز یکشنبه (17 دی) ریزگرد آسمان گرگان را پوشاند و کیفیت هوا کاهش یافت، به گونه ای که شعاع دید به طور محسوس پایین آمد.

لایه های خاک بر روی خودروها، زمین، سنگ فرش خیابان ها و تأسیسات شهری صبح روز دوشنبه مردم را شگفت زده کرد.

هرچند برخی از مناطق غربی و مرکزی استان چنین رخدادهایی به دفعات مشاهده شده اما این پدیده آن هم در زمستان برای گلستانی های مقوله عجیبی است.

همجواری با کانون های ریزگرد خارجی صحرای ترکمنستان و شکل گیری کانون های ریزگرد داخلی ناشی از خشک شدن تالاب ها زیستگاه های آبی و تخریب مراتع باعث شده وقوع این ریزگردها در گلستان رو به افزایش باشد.

با وجود آنکه در سال های اخیر تلاش های گسترده ای برای مقابله با بیابان زایی انجام شده اما وقوع طوفان گرد و خاک در گلستان زنگ خطری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش خاک به وقت دی درگلستان/قدرت نمایی ریزگردها از زمستان شروع شد

بارش خاک به وقت دی درگلستان/قدرت نمایی ریزگردها از زمستان شروع شد