مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 00:052023-01-10فرهنگي

سینما تفریح است، شورش نمی کند


فرزاد مؤتمن با تاکید بر اینکه سینما بیش از هر چیز سرگرم کننده است و در سازماندهی هیچ اعتراض و جنبشی نقشی ندارد، نسبت به آنچه ممکن است باعث کوچ بسیاری از سینماگران شود، - هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نام فرزاد مؤتمن در سینما بیش از هر چیز با فیلم شب های روشن به یاد سینمادوستان می آید و اگرچه این فیلمساز خاطره شب های روشن اش را دیگر تکرار نکرد اما سراغ ساخت فیلم هایی رفت که تنوع ژانری اش قابل تامل است.

او که بسیار اهل مطالعه تاریخ و تحلیل است، در روزهایی که جامعه شرایط متفاوتی را تجربه می کند و مردم پس از ناآرامی های پیش آمده به شکلی با سینما قهر کرده اند، با حضور در ایسنا از وضعیت سینما و نقش فیلم های سیاسی در جامعه صحبت کرد.

مؤتمن اخیرا پس از مدت ها برای فیلم شبگرد که سال قبل متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر بود، پروانه نمایش گرفته است.

این کارگردان سینما که فیلم های سراسر شب ، صداها ، جعبه موسیقی و خداحافظی طولانی را در کارنامه کاری اش دارد، در این گفت وگو اظهار کرد: با این اوضاع که ما جلو می رویم نسل های بعدی سینمادوست در کشور ما هیچ چیز، هیچ چیز و هیچ چیز از این چهار، پنج دهه اخیر به یاد نخواهند آورد؛ حتی فیلمسازانی که به عنوان استاد شناخته شدند، جوایز زیادی گرفتند و شهرت بین المللی داشتند در حافظه نسل های بعدی نخواهند ماند؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینما تفریح است، شورش نمی کند

سینما تفریح است، شورش نمی کند