مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 07:252023-01-11سياسي

افزایش تعداد نمایندگان مجلس نباید منجر به افزایش نمایندگان کلانشهرها شود


رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: افزایش 40 نفری نمایندگان مجلس باید به این شرط تصویب شود که این تعداد به نمایندگان شهرستان ها افزوده شود.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: افزایش 40 نفری نمایندگان مجلس باید به این شرط تصویب شود که این تعداد به نمایندگان شهرستان ها افزوده شود.

محمد صفایی در گفت وگو با ایسنا در خصوص مصوبه کمیسیون امور داخلی مجلس مبنی بر افزایش 40 نفری تعداد نمایندگان و همچنین افزوده شدن دو نماینده به تعداد نمایندگان خراسان رضوی در مجلس، اظهار کرد: با توجه به اینکه هرگاه صحبت از افزایش تعداد نمایندگان مجلس می شود، بحث به سمت افزایش نمایندگان کلانشهرها کشیده می شود، من با این مصوبه کمیسیون امور داخلی مخالفم.

نماینده مردم گناباد در مجلس افزود: افزایش تعداد نمایندگان کلانشهرها باعث افزایش توجهات به این شهرها می شود و مناطق کمتر برخوردار دچار ضعف بیشتری می شوند.

وی بیان کرد: افزایش 40 نفری نمایندگان مجلس باید به این شرط تصویب شود که این تعداد به نمایندگان شهرستان ها افزوده شود، اما عملا این اتفاق نمی افتد، زیرا به دلیل وجود امکانات بسیار بالاتر، کلانشهرها جمعیت بیشتری دارند و همین باعث می شود نهایتا بر اساس جمعیت تصمیم گرفته شود و این 40 نماینده عمدتا به کلانشهرها اختصاص یابند و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تعداد نمایندگان مجلس نباید منجر به افزایش نمایندگان کلانشهرها شود

افزایش تعداد نمایندگان مجلس نباید منجر به افزایش نمایندگان کلانشهرها شود