مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 10:352023-01-11بين الملل

توافق نظامی انگلیس و ژاپن برای مقابله با چین


نخست وزیر ژاپن که در لندن حضور دارد، قرار است روز چهارشنبه (امروز) در دیدار با همتای انگلیسی توافق نظامی را امضا کند که به طرفین اجازه استقرار نیروهای ارتش در این دو کشور را می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین ‎الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تلاش های دولت ژاپن برای تقویت ارتش خبرساز شده است، توکیو و لندن در نظر دارند که یک توافق جدید با موضوع استقرار نیروهای نظامی دو کشور امضا کنند.

به نوشته بلومبرگ ، در شرایطی که توکیو همکاری دوجانبه با آمریکا و دیگر متحدان غربی را در بحبوحه نگرانی ها درباره افزایش قدرت چین گسترش می دهد، انگلیس و ژاپن اجازه خواهند داد تا نیروهای نظامی در کشورهایشان مستقر شوند.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن برای سفری رسمی به لندن رفته و قرار است روز چهارشنبه (امروز) با ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس دیدار کند.

طبق گزارش بلومبرگ، قرار است نخست وزیران ژاپن و انگلیس یک توافق دفاعی بزرگ امضا کنند؛ توافقی که مهم ترین توافق از این نوع بین دو کشور در بیش از یک قرن بوده است.

بنا بر بیانیه دولت انگلیس، طبق توافقی که این کشور و ژاپن امضا می کنند که برنامه ریزی و اجرای رزمایش های نظامی بزرگ تر و پیچیده تر را برای دو کشور امکان پذیر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق نظامی انگلیس و ژاپن برای مقابله با چین

توافق نظامی انگلیس و ژاپن برای مقابله با چین