مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 10:102023-01-12فرهنگي

ورود به «عمارت صمیمی» ممنوع!


«عمارت صمیمی» که «باغ امیر سپهدار» نیز نامیده می شود از یادگارهای دوران قاجار در شهر رامهرمز و استان خوزستان است که در گذشته محل سکونت و همچنین حکومت حاکم شهر بوده است.

- ایسنا/خوزستان عمارت صمیمی که باغ امیر سپهدار نیز نامیده می شود از یادگارهای دوران قاجار در شهر رامهرمز و استان خوزستان است که در گذشته محل سکونت و همچنین حکومت حاکم شهر بوده است.

به نظر می رسید مرمت عمارت صمیمی به دست میراث فرهنگی در سال های گذشته نوید بخش تغییر کاربری این بنای تاریخی باشد ولی با وجود این که میراث فرهنگی چندین بار برای تبدیل این عمارت به موزه تاریخی و مردم شناسی و مواردی از این دست اقدام کرده تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

گردوغبار فراموشی نشسته روی آثار و فضای داخلی و آشفتگی ظاهری این عمارت آن را چشم آزار کرده است و هم اکنون نیز زمزمه هایی به گوش می رسد که اشیای تاریخی و باستانی این شهر در انبار این عمارت قرار گرفته اند و این امر اسف بار است که آثار تاریخی این مرزوبوم که راوی قصه ها و حکایت هاست به دست فراموشی سپرده شد و در دل انبار عمارت تاریخی این شهر مدفون شده اند.

در این خصوص منصور معتمدی، دوستدار میراث فرهنگی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه عمارت صمیمی در تملک اداره میراث فرهنگی نیست، گفت: این عمارت وارث و مالک خصوصی دارد و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود به «عمارت صمیمی» ممنوع!

ورود به «عمارت صمیمی» ممنوع!