مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 02:102023-01-12بين الملل

تصویب لایحه ممنوعیت صادرات نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا به چین  


مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا لایحه ای را برای ممنوعیت صادرات نفت برداشت شده از ذخایر نفت استراتژیک به چین را تصویب کرد اما این لایحه با آینده مبهمی در سنای آمریکا رو به رو خواهد بود.

- مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا لایحه ای را برای ممنوعیت صادرات نفت برداشت شده از ذخایر نفت استراتژیک به چین را تصویب کرد اما این لایحه با آینده مبهمی در سنای آمریکا رو به رو خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این لایحه با 331 رای موافق در برابر 97 رای مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا که جمهوریخواهان با فاصله اندکی اکثریت آن را ماه جاری به دست گرفتند، تصویب شد.

همه رای های منفی از سوی دموکراتها داده شد.

مسئله صادرات نفت آمریکا به چین سال گذشته که جو بایدن، رییس جمهور دموکرات آمریکا، فروش 180 میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک با هدف کنترل قیمت نفت را اعلام کرد، به موضوع وحدت بخش میان جمهوریخواهان تبدیل شد.

تا اکتبر سال میلادی گذشته، شرکتهای نفتی آمریکا حدود 67 میلیون بشکه نفت به چین صادر کردند.

اما در کل سال 2020 که دونالد ترامپ جمهوریخواه، رییس جمهور وقت آمریکا بود، این کشور 176 میلیون بشکه نفت به چین صادر کرده بود.

کتی مک موریس راجرز، نماینده جمهوریخواه از ایالت واشنگتن گفت: ما نباید کلید آینده انرژی خودمان را به حزب کمونیست چین تقدیم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب لایحه ممنوعیت صادرات نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا به چین  

تصویب لایحه ممنوعیت صادرات نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا به چین