موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - رياست جمهوري - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - حقوق بازنشستگان - ايرانيان مقيم خارج - محمدباقر قاليباف - باشگاه پرسپوليس - ليگ برتر فوتبال ايران - كاپوكانونيره - تالار چهارسو تئاتر شهر - هفته نشنال جئوگرافيك - معاون وزير آموزش و پرورش - شيهد - سپاهان رسانه - قهرماني مس رفسنجان - فدراسيون سرآمدان علمي - سوپركاپ اروپا - سريال دهه فجر - احمد اميرآبادي فراهاني - علوم تربيتي - جشنواره فيلم روتردام

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 17:452023-01-13سياسي

«چراغ قوه ماه» ناسا به دردسر افتاد


کاوشگر کوچک چراغ قوه ماه ناسا ممکن است در اعماق فضا دچار مشکل شده باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا می گوید که سه مورد از چهار پیشران کاوشگر ماه به درستی کار نمی کنند و جدیدترین کاوشگر کوچک ناسا در راه رسیدن به ماه در حال مبارزه با یک نقص فنی در پیشران ها است.

این فضاپیما که چراغ قوه ماه نام گرفته است، ماه گذشته به فضا پرتاب شد تا به جستجوی یخ در ماه بپردازد.

ناسا روز پنجشنبه(12 ژانویه) اعلام کرد که انتظار می رفت این کاوشگر یک پیشران جدید سبز را در طول سفر چهار ماهه خود به ماه آزمایش کند، اما پیشران های آن در حال حاضر مشکل دارند.

ناسا نوشت: در حالی که این ماهواره کوچک تا حد زیادی سالم است و با شبکه فضایی عمیق ناسا ارتباط برقرار کرده است اما تیم عملیات ماموریت متوجه شده که سه مورد از چهار پیشران آن ضعیف عمل می کنند.

براساس آزمایش های زمینی، آنها فکر می کنند که عملکرد ضعیف ممکن است ناشی از انسداد در خطوط سوخت رسانی باشد که ممکن است جریان سوخت را به پیشرانه ها محدود کند.

یک موشک فالکون 9 اسپیس ایکس، کاوشگر چراغ قوه ماه را در روز 11 دسامبر همراه با یک ماه نشین ژاپنی که حامل یک ماه نورد ساخته شده توسط امارات متحده عربی بود به سمت ماه پرتاب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چراغ قوه ماه» ناسا به دردسر افتاد

«چراغ قوه ماه» ناسا به دردسر افتاد