مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 09:402023-01-14سياسي

استیضاح 9 وزیر روی میز هیئت رییسه/تیم اقتصادی دولت منسجم عمل کند


استیضاح حق قانونی مجلس است و در این زمینه استیضاح 9 وزیر که به امضای حداقل 10 نماینده مجلس رسیده روی میز هیئت رییسه قرار گرفته است.

- علی نیکزاد در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: بر اساس ماده قانونی دولت باید خرداد ماه امسال برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه می کرد که بنابه اظهارنظر رییس جمهور دولت منتظر ابلاغ سیاست های کلی نظام شد تا شهریورماه این امر میسر شود.

وی تأخیر چندین ماهه را در ارسال برنامه هفتم توسعه از سوی دولت یادآور شد و بیان کرد: قرار بود برنامه هفتم توسعه واقع بینانه و مساله محور تهیه شود که به دلیل تأخیر و تعلل در این زمینه با هماهنگی قوای مجریه و مقننه و امر رهبری برنامه ششم توسعه تمدید شد و ما امیدواریم در اوایل سال آینده این برنامه برای تصویب نهایی به مجلس ارسال شود.

کمیسیون تلفیق و نمایندگان به سرعت لایحه 1402 را تدارک می بینند نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه لایحه بودجه 1402 خاطرنشان کرد: هرچند دیرهنگام ولی دولت لایحه بودجه را دو روز پیش تقدیم مجلس کرد و ما تا اواخر اسفند فرصت تصویب نهایی آن را داریم.

نیکزاد گفت: با تعیین رییس کمیسیون تلفیق در روزهای آینده و تشکیل جلسات سه شیفته کمیسیون و جمع بندی نظرات نمایندگان امیدواریم به سرعت لایحه بودجه آماده بررسی در صحن علنی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استیضاح 9 وزیر روی میز هیئت رییسه/تیم اقتصادی دولت منسجم عمل کند

استیضاح 9 وزیر روی میز هیئت رییسه/تیم اقتصادی دولت منسجم عمل کند