مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 09:252023-01-15اقتصادي

تشنگی سدهای استان مرکزی ادامه دارد


مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی از کاهش حجم آب ذخیره شده در سدهای الغدیر ساوه و کمال صالح شازند نسبت به سال گذشته خبر داد.

- عزت اله آمری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر دبی ورودی به سد کمال صالح شازند 400 لیتر بر ثانیه است که این میزان در سال گذشته 500 لیتر بر ثانیه بوده است.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در دریاچه این سد نیز به 32 میلیون مترمکعب رسیده است در حالی که این میزان در سال گذشته 44 میلیون متر مکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه دبی ورودی به سد الغدیر ساوه نیز 500 لیتر بر ثانیه گزارش شده است، در حالیکه در سال گذشته این میزان 1600 لیتر بر ثانیه بوده، اظهار کرد: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در سد الغدیر ساوه 46 میلیون متر مکعب بوده و این میزان در سال قبل 111 میلیون متر مکعب ثبت شده است.

آمری افزود: در حال حاضر از منابع آبی ذخیره شده در دریاچه سد الغدیر برای مصارف شرب شهر ساوه استفاده شده و سد کمال صالح نیز آب شرب مردم شهر اراک را تامین می کند.

وی با اشاره به کاهش میزان نزولات آسمانی در سال آبی جاری از مردم استان خواست تا نهایت صرفه جویی را در مصرف آب به عمل آورند و افزود: از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه 1401) تاکنون به طور متوسط 58.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشنگی سدهای استان مرکزی ادامه دارد

تشنگی سدهای استان مرکزی ادامه دارد