مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 08:302023-01-16سياسي

موانع احیای برجام


اگر برجام تا کنون اجرا نشده و مذاکرات بازگشت به نتیجه نرسیده ربطی به خواست دولت ندارد، این مساله به خاطر انتظاراتی است که ایران در بازگشت به برجام داشت و طرف آمریکایی نخواست یا نتوانست آنها را تامین کند، - یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: اگر برجام تا کنون اجرا نشده و مذاکرات بازگشت به نتیجه نرسیده ربطی به خواست دولت ندارد، این مساله به خاطر انتظاراتی است که ایران در بازگشت به برجام داشت و طرف آمریکایی نخواست یا نتوانست آنها را تامین کند، وگرنه ایران برای بازگشت به برجام آماده بود.

حسن بهشتی پور در گفت وگو با ایسنا درباره شروع هشتمین سال اجرای برجام در حالی که این توافق برای مدت طولانی است که اجرا نمی شود؟ گفت: برجام با همه مشکلاتی که در اجرا دارد، همچنان خودش را به طرف های توافق تحمیل می کند.

درست است که تعهدات اروپا و آمریکا اجرا نشد یا بخشی از آنها اجرا شد و تعهدات ایران هم بعد از اردیبهشت 98 به تدریج کم شد، اما این توافق به عنوان سند همکاری کشورها برای کمک به عدم اشاعه هسته ای پابرجاست و انتظار هر کدام از طرف ها هم احیای آن است اما به شکلی که خودشان می خواهند.

هر کدام از کشورها سعی دارند با اهرم هایی که در اختیار دارند، طرف مقابل را به تغییر رفتار یا دادن امتیاز بیشتر وادار کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع احیای برجام

موانع احیای برجام