مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 09:252023-01-17پزشكي

چه کسانی دچار پیرگوشی می شوند


دانشیار گروه شنوایی شناسی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره علل کاهش شنوایی در سالمندان، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سعید فراهانی، پیرگوشی یا کم شنوایی در سالمندان را به عنوان یکی از شایع ترین اختلالات در افراد مسن دانست و گفت: پیرگوشی به صورت کاهش حساسیت شنوایی و توان درک گفتار در محیط های پر سروصدا، کاهش پردازش اطلاعات شنوایی در مغز و نقص در جهت یابی منبع صدا بروز می کند.

وی با اشاره به بیماری های مزمن گوش در بزرگسالی و سالمندی، افزود: اختلال در شنوایی، می تواند یک طرفه، دو طرفه و یا همراه با مشکل شنیدن در گفتار باشد.

فراهانی به عارضه سخت شنوایی اشاره کرد و گفت: سخت شنوایی، درجاتی از خفیف تا شدید را شامل می شود و این قبیل افراد از زبان گفتاری استفاده می کنند.

دانشیار گروه شنوایی شناسی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: برخی عوامل اکتسابی منجر به کاهش شنوایی می شود که شایع ترین آنها، وجود جرم های فشرده در مجرای گوش خارجی است.

فراهانی افزود: ضربه به سر یا تروما، مواجهه با صداهای بلند به ویژه در محیط های شغلی، سوءتغذیه و همچنین، عفونت های ویروسی، از جمله عوامل اکتسابی در بروز کاهش شنوایی افراد سالمند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی دچار پیرگوشی می شوند

چه کسانی دچار پیرگوشی می شوند