مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 11:102023-01-17بين الملل

برنده و بازنده بحران اوکراین کیست؟/اروپاگرفتار در تله گازی آمریکا


اگرچه بحران اوکراین بیشترین سود را از فروش تسلیحات، غلات و گاز به اروپا، نصیب آمریکا کرده اما رشد تورم و موج اعتصابات و اعتراضات نشان داده که واشنگتن از تبعات این بحران سازی در امان نیست.

- گروه بین الملل : در ماه های اخیر برخی آمارها و اظهارنظرها از سود سرشار آمریکا در جریان بحران اوکراین حکایت می کند که برخلاف آمریکا، اروپا بازنده اصلی بحران مزبور است.

در این ارتباط به تازگی، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان با تاکید بر موضع خود در قبال جنگ جاری بین روسیه و اوکراین، اظهار کرده که در این جنگ تنها بازنده اروپا و تنها برنده هم آمریکا است.

اوربان تاکید کرد که اتحادیه اروپا آنقدر شهامت ندارد که بپذیرد سیاست تحریمی که علیه مسکو اعمال کرده، اشتباه بوده و مجارستان هم آنقدر توانایی ندارد که موضع کشورهای بزرگ تر را تغییر دهد و تحریم ها علیه روسیه هرچند بی ثمر، اما احتمالاً همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

اوربان پیش تر گفته بود که اروپا به خاطر متحدش یعنی آمریکا، قید انرژی روسیه را زد و مجبور شد که برای انرژی 5 یا 10 برابر بیشتر پول پرداخت کند و این موضوع به افزایش تورم هم دامن زده است.

جنگ اوکراین چه سودی برای آمریکا داشت؟ بحران اوکراین از جهات مختلف برای آمریکا سودآوری داشته است که عبارتند از فروش تسلیحات، گاز، غلات و بهانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنده و بازنده بحران اوکراین کیست؟/اروپاگرفتار در تله گازی آمریکا

برنده و بازنده بحران اوکراین کیست؟/اروپاگرفتار در تله گازی آمریکا