مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 15:452023-01-17بين الملل

پشت پرده استفاده ترکیه از فرات به عنوان سلاح علیه سوریه


ترکیه در سایه سکوت غرب و شرایط شکننده بین المللی با نقض قوانین بشردوستانه، همچنان از آب رودخانه فرات به عنوان سلاحی علیه سوریه برای تثبیت حضورش در این کشور و تحقق دستاوردهای سیاسی و اقتصادی خود استفاده می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، طی چند ماه اخیر، با وجود آنکه در فصل های سرد سال قرار داریم، رسانه های سوری و عربی بارها درباره کاهش سطح آب رودخانه فرات هشدار داده اند و ناظران سیاسی آن را از تبعات جنگ آبی علیه دمشق و نقض توافق آدانا از سوی ترکیه می دانند.

   تاکنون بارها مقامات و مردم سوریه  از نهادهای بین المللی خواسته اند تا ترکیه را تحت فشار قرار دهند تا به توافقنامه توزیع عادلانه آب های رودخانه فرات پایبند باشد و از آب به عنوان سلاحی برای فشار بر سوری ها استفاده نکند، اما تاکنون هیچ اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

در حالی که این روزها، آنکارا سیگنالهای مثبت زیادی برای ازسرگیری روابط با دمشق و دیدار رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با بشار اسد رییس جمهور سوریه، می فرستد، انتظار می رود که پرونده آب ها بخشی از هرگونه مذاکرات آشتی جویانه میان دمشق و آنکارا باشد.

به ویژه که اسد چند روز پیش در دیدار با فرستاد ویژه رییس جمهور روسیه گفت که لازمه اثر بخشی هر گونه دیدار با مسئولان ترکیه این است که اش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده استفاده ترکیه از فرات به عنوان سلاح علیه سوریه

پشت پرده استفاده ترکیه از فرات به عنوان سلاح علیه سوریه