مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 10:452023-01-18اقتصادي

وضعیت آبی سد الغدیر در شرایط قرمز


در طول چند سال اخیر کشور درگیر خشکسالی بوده و همین امر باعث شد که ذخایر آبی کشور به شدت تحت تاثیر قرار گیرد و کاهش سطح آب های زیر زمینی و سطحی به شکلی پیش رفت که حتی بارش های حجیم برخی سالها نیز نتوانست این کسری را جبران کند.

- سیلاب سال 98، این نوید را می داد که بارش ها پایانی خوش برای خشکسالی ها باشند، اما متاسفانه خشکسالی ها دست بردار نبودند و کشور همچنان درگیر کم آبی است.

تابستان 1400 و 1401، نقاط مختلف کشور، بی آبی را تجربه کردند و حتی کار به قطعی کشید و همه به انتظار بارش های پاییز و زمستان نشستند بلکه کم آبی، به برکت بارش ها جبران شود.

پاییز 1401، فصلی پربارش نبود و همین امر باعث شد که وقت و بی وقت مسئولان کشور، درخصوص وضعیت سدهای کشور هشدار بدهند تا بلکه مردم صرفه جویی را در میزان مصرف خود لحاظ کنند، اما متاسفانه عمق فاجعه به قدری زیاد است که عملا برخی از سدها به گل نشسته اند.

وضعیت سدهای استان مرکزی نیز مشابه سدهای دیگر استان هاست.

بزرگترین سد این استان در ساوه با ظرفیت 275 میلیون مترمکعب، اوضاع و احوال خوشی ندارد و با دیدن این سازه عظیم که مقدار بسیار کمی آب را در خود جای داده است، آه از نهاد آدمی بلند می کند، مخصوصا وقتی دوران پرآبی و سرریز شدن آنرا هم دیده باشی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت آبی سد الغدیر در شرایط قرمز

وضعیت آبی سد الغدیر در شرایط قرمز