مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 19:402023-01-18اقتصادي

ابراز تمایل روسیه به توسعه مبادلات تجاری با ایران


دستیار ویژه رییس جمهور روسیه با اعلام ابراز تمایل کشورش نسبت به توسعه مبادلات تجاری با ایران گفت: حجم مبادلات روسیه تا سال 2030 به 100 میلیون تن افزایش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ایگور لویتین عصر چهارشنبه در نشست توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه با اشاره به پیشرفت ساخت بنادر و توسعه راه آهن در ایران اظهار کرد: طبق دستور ولادمیر پوتین پروژه های بزرگ زیر ساختی در روسیه در دست اجرا بوده که یکی از آنها برق دار کردن خط اینچه برون برای انتقال کالاهای روسی از طریق قزاقستان و ازبکستان از این مسیر است.

وی به اهمیت تکمیل کریدور شمال جنوب به عنوان یکی از مهمترین پروژه های مورد تاکید روسیه اشاره کرد و افزود: روسیه از 3 مسیر زمینی (داغستان، آذربایجان، ایران) برای دسترسی به خلیج فارس، مسیر مرکزی و دریایی از طریق خزر و همچنین مسیر شرقی از طریق اینچه برون حدود 15 میلیون تن کالا را در سال جابجا می کند که در تلاشیم این رقم به 30 میلیون تن در سال برسد.

دستیار ویژه رییس جمهور روسیه ادامه داد: کشور روسیه در نظر دارد در میان مدت حجم مبادلات کالاهای خود را به 60 میلیون تن رسانده و تا سال 2030 این رقم به 100 میلیون تن افزایش یابد.

ایگور لویتین مهمترین مشکل مبادلات تجاری را مسیر زمینی و توقف طولانی مدت کامیون ها در مرزهای روسیه به آذربایجان و آذربایج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز تمایل روسیه به توسعه مبادلات تجاری با ایران

ابراز تمایل روسیه به توسعه مبادلات تجاری با ایران