مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 23:152023-01-18اقتصادي

سرما اهدای خون در خراسان رضوی را 40 درصد کاهش داد


مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان اهدای خون روزانه در اوج سرما به دلیل کاهش مراجعه داوطلبان به پایگاه های اهدای خون، حدود 40 درصد کاهش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا مجدی اظهار کرد: قبل از سرما و شدت برودت هوا تعداد داوطلبانی که شرایط لازم را داشته و موفق به اهدای خون در خراسان رضوی می شدند حدود 500 نفر در روز بوده است که با افت چشمگیر دما طی یک هفته اخیر به 300 نفر در روز رسید.

وی با اشاره به کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی همگام با روز های سرد افزود: کاهش تعداد داوطلبان و میزان اهدای خون سبب استفاده از ذخایر خونی و کاهش آن در استان شده است، به طوری که در این بازه زمانی وضعیت میانگین مطلوب ذخایر خونی خراسان رضوی به کف آن رسید و اکنون این روند رو به بهبود است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: شاخص تأمین ذخایر خونی برای 8 تا 12 روز نشانه وضعیت مطلوب و سبز است که وضعیت ذخایر خون در خراسان رضوی قبل از برودت سرما در وضعیت میانگین 10 روز بوده است و با افت شدید دما به 8.

1 روز کاهش یافت که با تلاش های صورت گرفته و اطلاع رسانی های انجام شده این استان از شرایط مطلوب ذخایر خونی خارج نشد.

مجدی بیان کرد: این در حالی است که در روز های سرد و برفی ذخایر خونی بسیاری از استان های کشور در وضعیت نارنجی بین 4 تا 6 روز و در وضعیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرما اهدای خون در خراسان رضوی را 40 درصد کاهش داد

سرما اهدای خون در خراسان رضوی را 40 درصد کاهش داد