مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 07:452023-01-19اقتصادي

تحلیل پارلمان بخش خصوصی از بودجه 1402


مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران در جدیدترین گزارش خود به بررسی لایحه بودجه 1402 پرداخته و از نمایندگان مجلس خواسته که در جریان بررسی بودجه به این مسائل نیز توجه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اتاق ایران در تحلیل خود به بررسی وضعیت بودجه ریزی در 50 سال گذشته پرداخته و از نقش درآمدهای نفتی در نپرداختن به درآمدهای پایدار سخن گفته و همانطور که دولت نیز اعلام کرده که به سمت درآمدهای پایدار و کاهش وابستگی به نفت خبر داده، پارلمان بخش خصوصی نیز از لزوم توجه جدی نمایندگان مجلس به این موضوع گفته است.

این مرکز، یکی از مهم ترین مسیرهای نادرست سیاست گذاری بودجه ای 50 سال اخیر را مصرف پول نفت و گاز برای پرداخت حقوق و دستمزد و سایر هزینه های جاری کشور توسط دولت دانسته و آورده است: در این مدت، بخش اعظم منابع حاصل از صادرات نفت و گاز صرف گسترش دولت و در نتیجه هزینه های جاری شده است و بخش اندکی که به مصرف هزینه های جاری نرسیده به شیوه دولتی صرف گزینش و اجرای طرح های عمرانی و سرمایه گذاری شده است.

نتیجه روش فعلی وجود هزاران طرح عمرانی نیمه تمام ملی و استانی، کیفیت پایین اجرا و بازده نامناسب طرح های اجرا شده است.

در دو سال اخیر نیز نظریه حاکم بر دولت ارجحیت استفاده از منابع حاصل از صادرات نفت و گاز بر استقراض برای تأمین هزینه ها بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل پارلمان بخش خصوصی از بودجه 1402

تحلیل پارلمان بخش خصوصی از بودجه 1402