مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 10:002023-01-19اقتصادي

توضیحات بانک مرکزی لیبی درباره کاهش ذخایر طلای این کشور/ قذافی 27 تن طلا فروخت


عضو شورای اداری بانک مرکزی لیبی به ادعای شورای جهانی طلا درباره کاهش ذخایر طلای این کشور مربوط به سال 2011 پاسخ داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از القدس العربی، درحالی که بانک مرکزی لیبی وجود هرگونه کاهش ذخایر طلای لیبی را تکذیب می کند، شورای جهانی طلا می گوید که 27 تن از این ذخایر کاهش یافته است.

مراجع غیث عضو شورای اداری بانک مرکزی لبنان گزارش ها درباره غیب شدن 27 تن از ذخایر طلای لیبی را نادرست خواند و گفت که ابعاد این قضیه به طور دقیق روشن نشده است.

غیث با اشاره به اینکه ذخایر طلای بانک مرکزی لیبی در سال 2011 میزان 143 تن بوده است، تصریح کرد: در دوران انقلاب لیبی، رژیم سابق  القذافی برای تأمین نقدینگی 27 تن طلا فروخت که نشان می دهد با توجه به محاصره ای که آن زمان لیبی با آن مواجه شده بود، این نرخ، عادی باشد.

غیث با بیان اینکه با فروش 27 تن طلا، ذخیره طلای لیبی به 116 تن رسید، تصریح کرد: گزارش کم شدن ذخایر طلای لیبی حاوی چیز جدیدی نیست، بلکه صرفاً تکرار اطلاعات قبلی است.

این مقام لیبیایی به اظهارات قاسم عزوز، رییس کل وقت بانک مرکزی لیبی در سال 2011 در خصوص این موضوع اشاره کرد که گفت شاید در این خصوص اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد، اما به ناحق متهم نیستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات بانک مرکزی لیبی درباره کاهش ذخایر طلای این کشور/ قذافی 27 تن طلا فروخت

توضیحات بانک مرکزی لیبی درباره کاهش ذخایر طلای این کشور/ قذافی 27 تن طلا فروخت