مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 09:002023-01-20اقتصادي

گذر گرمای امیدبخش از کوهستان های صعب العبور؛ از عسلویه تا کردستان


اگرچه گازرسانی به کردستان دیرتر از سایر استان ها وارد فاز اجرایی شد اما با تلاش جهادی نیروهای تلاشگر شرکت گاز، اکنون نه تنها شهرها بلکه روستاهای نقاط صفر مرزی این استان هم از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

- خبرگزاری فارس استان کردستان/شیرین مرادی؛ بعد از طی 100ها کیلومتر از عسلویه و سواحل گرم جنوب به کوهستان های سردسیر غرب و تا نقطه صفر مرزی کشور آمده تا به خانه های مردم گرما ببخشد.

گازرسانی به استان کردستان از سال 71 کلید خورد و با اجرای خط انتقال 20 اینجی که از خط سراسر اول از قم انشعاب گرفته بود در سال 72 نخستین شعله های گاز در شهرهای قروه و سنندج روشن شد.

اگرچه کردستان فرسنگ ها از منابع گازی کشور فاصله دارد، اما علی رغم همه مشکلات و سختی هایی که در مسیر گازدارکردن استان کوهستانی کردستان وجود داشته است تاکنون 100 درصد جمعیت شهری و یک هزار و 400 روستا یعنی 98 درصد جمعیت روستایی کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و این استان به لحاظ بهره مندی از گاز طبیعی جزو 10 استان اول کشور است.

خطوط انتقالی گاز نخستین و قدیمی ترین خط انتقالی که گاز را به این استان وارد کرد، در دهه هفتاد از طریق خط اول سراسری انتقال گاز بود که از نزدیکی قم و اراک انشعاب گرفته و به سمت همدان آمده و سپس از این مسیر هم وارد قروه، دهگلان، سنندج و در نهایت دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذر گرمای امیدبخش از کوهستان های صعب العبور؛ از عسلویه تا کردستان

گذر گرمای امیدبخش از کوهستان های صعب العبور؛ از عسلویه تا کردستان