مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 09:012023-01-20اقتصادي

گذر گرمای امیدبخش از کوهستان های صعب العبور؛ از عسلویه تا کردستان


خبرگزاری فارس استان کردستان/شیرین مرادی؛ بعد از طی 100ها کیلومتر از عسلویه و سواحل گرم جنوب به کوهستان های سردسیر غرب و تا نقطه صفر مرزی کشور آمده تا به خانه های مردم گرما ببخشد.

گازرسانی به استان کردستان از سال 71 کلید خورد و با اجرای خط انتقال 20 اینجی که از خط سراسر اول از قم انشعاب گرفته بود در سال 72 نخستین شعله های گاز در شهرهای قروه و سنندج روشن شد.

اگرچه کردستان فرسنگ ها از منابع گازی کشور فاصله دارد، اما علی رغم همه مشکلات و سختی هایی که در مسیر گازدارکردن استان کوهستانی کردستان وجود داشته است تاکنون 100 درصد جمعیت شهری و یک هزار و 400 روستا یعنی 98 درصد جمعیت روستایی کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و این استان به لحاظ بهره مندی از گاز طبیعی جزو 10 استان اول کشور است.

خطوط انتقالی گاز نخستین و قدیمی ترین خط انتقالی که گاز را به این استان وارد کرد، در دهه هفتاد از طریق خط اول سراسری انتقال گاز بود که از نزدیکی قم و اراک انشعاب گرفته و به سمت همدان آمده و سپس از این مسیر هم وارد قروه، دهگلان، سنندج و در نهایت دیواندره و بیجار شد.

سال 75 گاز شهر کامیاران از طریق خط انتقال دیگری و در اوایل سال 80 هم گاز شهرهای سروآباد و مریوان از خط دیگر که از حدفاصل سنقر به سمت کامیاران انشعاب گرفته بود تامین شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذر گرمای امیدبخش از کوهستان های صعب العبور؛ از عسلویه تا کردستان

گذر گرمای امیدبخش از کوهستان های صعب العبور؛ از عسلویه تا کردستان