مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 08:052023-01-21اقتصادي

سرانجام ساخت واکسن MRNA کرونا در ایران/نمی توان برای هر جهش ویروس یک واکسن ساخت


عضو کمیته ملی واکسن کرونا با تاکید بر اینکه نمی توان برای هر جهش کرونا یک واکسن ساخت، گفت: اثبات شده است که حتی واکسن های بر اساس سویه های قبلی هم ما را به هدف کاهش مرگ می رسانند و نیازی نیست که با هر جهش از کرونا، - عضو کمیته ملی واکسن کرونا با تاکید بر اینکه نمی توان برای هر جهش کرونا یک واکسن ساخت، گفت: اثبات شده است که حتی واکسن های بر اساس سویه های قبلی هم ما را به هدف کاهش مرگ می رسانند و نیازی نیست که با هر جهش از کرونا، یک واکسن جدید بسازیم.

دکتر مصطفی قانعی در گفت وگو با ایسنا، درباره واکسن های کرونای ایرانی تولید شده، گفت: هنوز تاریخ انقضای این واکسن ها سر نیامده است.

حدود 50 میلیون دز واکسن ذخیره داریم و در حال حاضر هم شاید روزانه حداکثر 50 هزار دز واکسن تزریق شود؛ به همین دلیل دیگر نیازی به تولید و ذخیره سازی واکسن وجود ندارد مگر اینکه یا این 50 میلیون دز مصرف شود و یا تاریخ انقضا 2 ساله آن سر برسد.

نمی توان برای هر جهش کرونا یک واکسن ساخت وی درباره امکان تغییر واکسن های کرونا بر اساس سویه های جدید بیماری، تصریح کرد: قصد ما از واکسیناسیون کرونا فقط کاهش بستری و مرگ و میر است.

می دانیم که ابتلای بعد از تزریق واکسیناسیون هم وجود دارد ولی شدت بیماری با تزریق واکسن به قدری کاهش می یابد که نیاز به بستری وجود نخواهد داشت و بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانجام ساخت واکسن MRNA کرونا در ایران/نمی توان برای هر جهش ویروس یک واکسن ساخت

سرانجام ساخت واکسن MRNA کرونا در ایران/نمی توان برای هر جهش ویروس یک واکسن ساخت