مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 09:152023-01-21اقتصادي

اُفت 2.2 متری سطح آب های زیرزمینی در ملایر


مدیر امور منابع آب شهرستان ملایر مطرح کرد: در سال آبی گذشته یعنی از مهرماه 1400 تا مهرماه 1401، سطح آب های زیرزمینی دشت ملایر به طور متوسط 2.

2 متر اُفت کرده است.

- مجید مظفری در گفت وگو با ایسنا، از انسداد 60 چاه غیرمجاز در شهرستان ملایر طی سال جاری خبر داد و افزود: به علت کاهش بارندگی ها و خشکسالی و اُفت سطح آب های زیرزمینی، بسیاری از چاه ها در سطح شهرستان خشک یا کم آب شدند.

مظفری با تأکید بر اهمیت اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی، مصرف بهینه در بخش کشاورزی را به علت اُفت سطح آب های زیرزمینی و کاهش بارش ها ضروری دانست.

وی با بیان اینکه بارش های هفته گذشته تأثیر چندانی بر حجم آب سد کلان نداشته است، گفت: ممکن است بارش های بیشتر در روزها و ماه های آینده بر میزان حجم آب سد مؤثر باشد.

مظفری به 35 میلیون مترمکعب حجم آب ذخیره شده در سد کلان اظهار کرد: این حجم آب نتیجه ذخیره سازی چندین سال گذشته است و با توجه به کاهش بارش ها، در صورت عدم صرفه جویی ممکن است سرنوشت سد کلان ملایر هم به سرنوشت سد اکباتان همدان دچار شود.

وی با بیان اینکه فاز دوم آبرسانی از سد کلان به ملایر به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: از حدود دو ماه گذشته، مخزن دوم انتقال آب از سد کلان در انتهای جاده سلامت(مخزن پیرویلان) وارد مدار شده و آبرسانی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اُفت 2.2 متری سطح آب های زیرزمینی در ملایر

اُفت 2.2 متری سطح آب های زیرزمینی در ملایر