مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 12:252023-01-21سياسي

ماه رخسار معتمدوزیری ؛ زنده نامی که مهربانی را در سنندج وقف کرده است


به همت تولیت موقوفات ماه رخسار معتمدوزیری یک هزار و 500 پُرس غذای گرم بین نیازمندان، گرمخانه ها، ستاد برفروبی، پاکبانان شهرداری، سالمندان و ایتام سنندج توزیع شد.

- "ماه رخسار معتمدوزیری"؛ زنده نامی که مهربانی را در سنندج وقف کرده است ایسنا/کردستان به همت تولیت موقوفات ماه رخسار معتمدوزیری یک هزار و 500 پُرس غذای گرم بین نیازمندان، گرمخانه ها، ستاد برفروبی، پاکبانان شهرداری، سالمندان و ایتام سنندج توزیع شد.

بی شک بی منت ترین جلوه ایثار و انفاق و زیباترین تجلی گاه حسن نوع دوستی و انسانیت وقف است اما اثرگذاری این سنت حسنه در میان عامه مردم و بازنمایی زیبایی های آن را در جامعه جاری و ساری می کند.

اینکه وقف همیشه نباید به مسجد، مدرسه و بیمارستان و .

خلاصه شود و وقف های کوچک و بزرگ بسیاری به عنوان وقف در توشه سفر پر پیچ و خم آخرت افراد گنجانده شود، می تواند اثرگذاری بالایی داشته و افراد بسیاری را در مسیر این سنت حسنه قرار دهد.

آنچه بیش از هر چیز دیگری می تواند فرهنگ وقف را در جامعه مانگار کند، بازنمایی زیبایی های وقف است که در استان کردستان به وفور مشاهده می شود.

برخی موقوفات در کردستان مانند موقوفات ماه رخسار معتمدوزیری، که از خاندان های اصیلی و قدیمی این دیار است، غیرمتصرفی بوده و تولیت آن توسط خانواده ها و معتمدین کسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماه رخسار معتمدوزیری ؛ زنده نامی که مهربانی را در سنندج وقف کرده است

ماه رخسار معتمدوزیری ؛ زنده نامی که مهربانی را در سنندج وقف کرده است