مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 13:102023-01-21اقتصادي

راه آهن رشت-آستارا منتظر تصمیم سرنوشت ساز روس ها


با حضور هیات روسی و بازدید از راه آهن رشت-آستارا، بناست سرمایه گذاری و اجرای این خط ریلی از سوی روسیه بررسی شده و در نهایت درصورت موافقت دو طرف ایرانی و روسی، - تفاهم نامه همکاری تهیه و به امضای طرفین برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محور ریلی رشت - آستارا با طول 164 کیلومتر، یکی از مهم ترین پروژه های ریلی کشور است که به گفته مسئولان تا کنون عملیات اجرایی 12 کیلومتر از سمت آستارا و 10 کیلومتر از سمت رشت آغاز شده است؛ همچنین بنا شده با همکاری روسیه، بخش دیگری از تامین مالی این پروژه انجام شود.

همچنین مهرداد بذرپاش که پس از مرحوم رستم قاسمی سکان وزارت راه و شهرسازی را در دست گرفت هم با اشاره به تکمیل پروژه رشت-آستارا تاکید کرد تمامی سیاست های وزیر سابق راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد و در عین حال ما به دنبال منتشر شد و در حال حاضر بناست سرمایه گذاری و اجرای این خط ریلی از سوی روسیه بررسی شده و در نهایت درصورت موافقت دو طرف ایرانی و روسی، تفاهم نامه همکاری تهیه و به امضای طرفین برسد.

به گفته خیرالله خادمی -مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- اعتبار مورد نیاز برای احداث این مسیر ریلی، 20 هزار میلیارد تومان اعلام شده است که در صورت تکمیل مسیر طی سه سال این رقم معادل 25 تا 30 هزار میلیارد تومان به ارزش روز برآورد می شود و 17 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن رشت-آستارا منتظر تصمیم سرنوشت ساز روس ها

راه آهن رشت-آستارا منتظر تصمیم سرنوشت ساز روس ها