مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 19:152023-01-21سياسي

منطقی نیست هر محصولی را در هر کجا کشت کنیم


معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه منطقی نیست هر محصولی را در هر کجا کشت کنیم، گفت: اقلیم تعیین کننده نوع کشت محصول در منطقه است.

- صفدر نیازی شهرکی شنبه یکم بهمن ماه در آیین رونمایی از برنامه الگوی کشت شهرستان ملایر افزود: پس از آن، میزان بارش، نوع بارش، نوع خاک، آب و هوا و ارقام محصول نیز تعیین کننده نوع کشت است.

وی اقلیم را اصلی ترین مولفه در الگوی کشت دانست و مطرح کرد: منابع آبی و خاک از مهمترین عوامل دیگر در این طرح است که این سه عامل در اختیار دانشمندان و محققان مراکز تحقیقاتی قرار می گیرد و آنها به ما الگوی کشت می دهند.

نیازی شهرکی با اشاره به حمایت دولت از الگوی کشت، گفت: به زودی مشکلات تسهیلات بانکی و رقم آنها نیز رفع خواهد شد و اعتباراتی در زیرساخت ها همچون قنوات و راه های بین مزارع اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه امسال وضعیت آبی خوبی در سدهای کشور نداریم، اظهار کرد: حدود سه میلیون هکتار از اراضی کشاورزی از طریق سدهای وزارت نیرو آبیاری می شود.

وی با اشاره به اینکه آب های زیرزمینی نیز وضعیت خوبی ندارند و چاره ای جز حرکت به سمت الگوی کشت نداریم، گفت: افزایش تولیدات بخش کشاورزی از پنج میلیون تن پس از انقلاب به 125 میلیون تن در زمان حال، نشان دهنده رشد پنج برابری تولید در این بخش با دخالت عواملی همچون افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقی نیست هر محصولی را در هر کجا کشت کنیم

منطقی نیست هر محصولی را در هر کجا کشت کنیم