مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 23:502023-01-21اقتصادي

کیفیت بذرهای پنبه تولید داخل بسیار بهتر از بذرهای وارداتی


پژوهشگر ارشد پنبه کشور و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی استان خراسان رضوی  گفت: به لحاظ ژنتیکی کیفیت بذر پنبه ای که در داخل تولید می شود بسیار بهتر از بذرهای وارداتی است.

- ایسنا/خراسان رضوی پژوهشگر ارشد پنبه کشور و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی استان خراسان رضوی  گفت: به لحاظ ژنتیکی کیفیت بذر پنبه ای که در داخل تولید می شود بسیار بهتر از بذرهای وارداتی است.

محمدرضا رمضانی مقدم در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بیش از 58 درصد پنبه کشور در سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی کشت می شود، اظهار کرد: هیچ محصولی مانند پنبه نیست که 15 برابر ارزش افزوده داشته باشد و این موجب شده که این محصول در تناوب کشت کشاورزان شهرستانی قرار بگیرد و این بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارخانه های لینتر گیری بذر پنبه کشور در شهرستان کاشمر فعالیت دارد، گفت: این تنها کارخانه کرک زدایی پنبه شرق کشور و جزو مهمترین کارخانه تأمین کننده بذر پنبه کشور به شمار می رود.

پژوهشگر ارشد پنبه کشور عنوان کرد: به دلیل صنعتی بودن محصول پنبه تولید بذر آن با سایر محصولات زراعی بسیار تفاوت دارد، در سایر محصولات زراعی پس از برداشت دانه با یک فراوری تبدیل به بذر می شود اما در پنبه قبل از آن باید فرایند صنعتی اتفاق بیفتد و ابتدا پنبه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفیت بذرهای پنبه تولید داخل بسیار بهتر از بذرهای وارداتی

کیفیت بذرهای پنبه تولید داخل بسیار بهتر از بذرهای وارداتی