مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 06:552023-01-22سياسي

دشمن غلط نویسی!


تعصب عمیق «ابوالحسن نجفی» به زبان فارسی به تدوین «غلط ننویسیم» منجر شد؛ کتابی که در اوج جنگ 10 هزار نسخه فروش را تجربه کرد و در مطبوعات زمان خود محل بحث و جدل شد.

- تعصب عمیق ابوالحسن نجفی به زبان فارسی به تدوین غلط ننویسیم منجر شد؛ کتابی که در اوج جنگ 10 هزار نسخه فروش را تجربه کرد و در مطبوعات زمان خود محل بحث و جدل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نداشتن غلط املایی، یکی از دغدغه های فارسی زبانان است.

بسیاری از بزرگسالان هنوز هم نگرانی های دوران کودکی شان در زنگ املا به خاطر دارند اما هنوز گاه دچار غلط نوشتن می شوند مثلا بذار را بزار می نویسند و هکسره را هم تا دلتان بخواهد، اشتباه دارند و اگر به آن ها تذکر بدهید احتمالا با این پاسخ روبه ور خواهید شد، مهم معناست غلط املایی مهم نیست! اما در این میان کسانی هستند که درست نوشتن و نداشتن غلط املایی برایشان مهم است.

یکی از این افراد، ابوالحسن نجفی بود؛ او سال 1308 زاده شد و دوم بهمن ماه 1394 در سن 86 سالگی در بیمارستان مهر از دنیا رفت.

ابوالحسن نجفی از بزرگان عرصه ترجمه، زبان شناسی، فرهنگ نویسی، وزن شعر فارسی، ادبیات تطبیقی و زبان و ادبیات فارسی در روزگار ما و یکی از تأثیرگذارترین افراد نسل خود در شناسایی و تربیت نویسندگان و پژوهشگران بود که کارنامه پربرگ و باری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشمن غلط نویسی!

دشمن غلط نویسی!