مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 11:052023-01-22اقتصادي

بیکاری و چالش های روان شناختی


عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور لرستان گفت: عدم اعتماد به نفس، اعتماد به نفس پایین، و افسردگی اثرات روانی مشاهده شده ناشی از بیکاری است.

- دکتر داوود کردستانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با نگاهی به جدول شاخص های عمده بازار کار، جمعیت 15 ساله و بیشتر به تفکیک استان در زمستان 1400 نشان می دهد نرخ بیکاری در لرستان به 14.

5 درصد رسیده، این در حالیست که این نرخ در زمستان سال 1399 حدود 12.

5 درصد بوده و این تغییرات نشان دهنده افزایش بیکاری در لرستان است.

وی ادامه داد: عدم بهره برداری از واحدهای بزرگ صنعتی، تعطیلی صنایع موجود، سنتی بودن بخش کشاورزی و غفلت از ظرفیت های حوزه گردشگری تنها بخشی از مشکلاتی است که بر بیکاری لرستانی ها دامن می زند.

کردستانی افزود: این در حالیست که جمع شاخص هایی مانند نرخ بیکاری بالا، میزان سرمایه گذاری پایین، تورم بالا، قرارگیری در لیست استان های با نرخ اشتغال ناقص و … به راحتی می تواند اوضاع اقتصادی نامناسبی را در یک استان رقم بزند.

این روانشناس با تأکید بر اینکه تأثیر بیکاری بر امور مالی محدود نمی شود، بیان کرد: بیکاری بر سلامت روانی و جسمی فرد اثر می گذارد، طی تحقیقات انجام شده مشخص شده کارکنانی که کار خود را بدون داشتن هیچگونه تقصیری از دست داده بودند احتمال ابتلاء به بیماری هایی مانند فشار خون بالا و دیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیکاری و چالش های روان شناختی

بیکاری و چالش های روان شناختی