مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 08:052023-01-23بين الملل

آوارگی 37 میلیون نفر در جهان پیامد جنگ های آمریکا پس از 11 سپتامبر


جنگ های آمریکا پس از 11 سپتامبر 2001، دست کم 37 میلیون نفر را در 8 کشور افغانستان، عراق، پاکستان، یمن، سومالی، فیلیپین، لیبی و سوریه به اجبار آواره کرده است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، وقتی واژگانی همچون سوداگر سلاح ، بزرگترین خریدار و فروشنده اسلحه و غیره از ذهن می گذرد، بلافاصله نام بازیگرانی چون آمریکا و عربستان سعودی نیز به ذهن متبادر می شوند.

آنها در یمن بحرانی را رقم زدند که پس از هشت سال هنوز ادامه دارد و همگان آن را بزرگترین فاجعه حقوق بشری جهان لقب داده اند؛ بحرانی که به نوشته پژوهشگران اندیشکده آمریکایی کاتو تاکنون به کشته شدن بیش از 377 هزار یمنی انجامیده است.

ابعاد فاجعه انسانی در یمن تارنمای آمریکایی مینت پرس نیوز با انتشار گزارشی به بررسی بحران یمن و دست کم 11 هزار کودکی پرداخت که در این جنگ کشته یا معلول شده اند و به طعنه تیتر زد: تاجران اسلحه در هنگام خواندن افسانه پری برای کودکان، 11 هزار کودک را کشتند.

    در بخشی از این گزارش آمده ، عربستان سعودی یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، از سال 2015 یمن یعنی پنجمین کشور فقیر جهان را با حمایت از ایالات متحده بمباران کرده است.

آیا عربستان سعودی حتی به آمریکا برای نابودی پنجمین کشور فقیر جهان نیاز دارد؟ ایالات متحده قدرت نظامی خود را پشت سر ائتلاف به ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آوارگی 37 میلیون نفر در جهان پیامد جنگ های آمریکا پس از 11 سپتامبر

آوارگی 37 میلیون نفر در جهان پیامد جنگ های آمریکا پس از 11 سپتامبر