مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 09:002023-01-23سياسي

امام باقر (ع) همواره به شاد کردن دیگران تشویق و توصیه می کرد


امام باقر علیه السلام از شاد کردن دیگران خشنود می شد و گاه اطرافیان را به شوخی های ستوده و در حدّ اعتدال - که موجب سرور و خوشحالی افراد می شود - تشویق می کرد.

- در خصوص بررسی و تبیین سیره اخلاقی امام باقر (ع) عنوان کرد: هدف از بررسی سبک زندگی رفتاری ائمه (ع) این است که سبک رفتاری مردم در امور زندگی به ائمه (ع) نزدیک و مسیره ایشان معرفت بخش دل های ما برای نیل به مسیر سعادت و قرب الهی باشد.

وی با بیان اینکه همه فضائل و کمالاتی که انسان برای طی مسیر سعادت بدان نیازمنداست، در همه ائمه معصومین (ع) وجود دارد گفت: نمی توان از حیث ویژگی های اخلاقی تمایز خاصی بین ائمه قائل شد.

به همین علت سیره اخلاقی امام باقر (ع) را در دو عرصه سیره فردی اجتماعی می توانیم بررسی کنیم.

رزاقی با اشاره به پیشگویی تولد امام باقر (ع) 50 سال قبل از ولادت ایشان توسط رسول اکرم (ص) تصریح کرد: نخستین ویژگی امام باقرعلیه السلام، پیشگویی ولادتشان توسط حضرت رسول الله (ص) پنجاه سال قبل ازتولد است، چراکه در روایت آمده است: پیامبر به جابربن عبدالله انصاری فرمود: (اِنّکَ سَتَدْرِکُ یا جابِرُ رَجُلاً مِنْ اَهْلِ بیتی اِسْمُهُ اِسْمِی وَ شمائِلُهُ شَمائِلی، یَبْقَرُ الْعِلْمَ بَقراً فَاِذا لَقِیتُهُ فَأقْرأهُ عَنِی السّلام): (بدرستی که تو بزودی مردی از اهل بیت مرا درک می کنی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام باقر (ع) همواره به شاد کردن دیگران تشویق و توصیه می کرد

امام باقر (ع) همواره به شاد کردن دیگران تشویق و توصیه می کرد