مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 12:252023-01-23اقتصادي

31 هزار هکتار دیم زار در چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری طرح جهش تولید در دیم زارها با سهمیه 30 هزار هکتاری در استان مورد توجه قرار گرفت و تا امروز 31 هزار هکتار زیر کشت این طرح رفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، سیروس بیک بکان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری طرح جهش تولید در دیم زارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با سهمیه 30 هزار هکتاری در استان مورد توجه قرار گرفت که تا به امروز 31 هزار هکتار زیر کشت این طرح رفته است.

  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 22 هزار هکتار از این سطح گندم، 6 هزار هکتار جو، حدود 700 هکتار نخود و 700 هکتار عدس است، افزود: بذر مورد نیاز کاشت 400 هکتار علوفه دیم در سال جدید تهیه شده است.

  وی بیان داشت: هر ساله بخشی از زمین های آیش به صورت بایر می ماندند که با این طرح زمین های بایر زیر کشت علوفه دیم می رود که هم به تقویت زمین و هم به تامین علوفه کمک می کند.

بیک بکان ادامه داد: 12 هزار هکتار از این سطح گندم و جو تحت پوشش بیمه قرار گرفته است البته برخی از کشاورزان محصولات خود را خارج از این طرح بیمه کردند لذا می توان گفت آمار محصولات بیمه شده در استان بیشتر از این رقم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

31 هزار هکتار دیم زار در چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت

31 هزار هکتار دیم زار در چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت