مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 13:102023-01-23بين الملل

گسترش کلاس های درس پنهانی دختران افغانستان با وجود ممنوعیت طالبان


دختران افغانستانی هر روز صبح مخفیانه در منزلی در یکی از فقیرترین محله های کابل برای آموزش جمع می شوند در حالی که میلیون ها دختر در سراسر جهان به آسانی این کار را انجام می دهند.

- دختران افغانستانی هر روز صبح مخفیانه در منزلی در یکی از فقیرترین محله های کابل برای آموزش جمع می شوند در حالی که میلیون ها دختر در سراسر جهان به آسانی این کار را انجام می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سایت الحره در گزارشی نوشت: در حالی که فردا (سه شنبه) روز جهانی آموزش است، افغانستان تنها کشور جهان است که در آن دختران از رفتن به مدرسه منع می شوند.

این در حالی است که یونسکو که محدودیت های اعمال شده بر آموزش و یادگیری را حمله به کرامت انسانی توصیف کرده بود، گفتمان امسال خود را به دختران و زنان افغان اختصاص داد.

طالبان مدت کوتاهی پس از به دست گرفتن قدرت در افغانستان در اوت 2021، بیشتر دبیرستان های دخترانه این کشور را تعطیل کرد و به دختران افغان اجازه نداد بیشتر از کلاس ششم درس بخوانند، این ممنوعیت با وجود درخواست های بین المللی برای لغو آن، نزدیک به 500 روز است که ادامه دارد.

در حالی که بیشتر مدارس دولتی و خصوصی دختران در افغانستان خالی مانده اند، کلاس های درس پنهانی در این کشور در حال گسترش هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش کلاس های درس پنهانی دختران افغانستان با وجود ممنوعیت طالبان

گسترش کلاس های درس پنهانی دختران افغانستان با وجود ممنوعیت طالبان