مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 20:232023-01-23بين الملل

اردوغان: سوئد توقع رای ما برای عضویت در ناتو را نداشته باشد


رییس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی گفت که سوئد با دادن مجوز قرآن سوزی آن هم جلوی سفارت ترکیه، «دیگر نمی توانند در مورد پیوستن به ناتو از ما توقعی داشته باشد».

- رییس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی گفت که سوئد با دادن مجوز قرآن سوزی آن هم جلوی سفارت ترکیه، دیگر نمی توانند در مورد پیوستن به ناتو از ما توقعی داشته باشد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم در مقابل سفارت این کشور در سوئد گفت: روشن است که کسانی که جلوی سفارت کشورمان چنین اقدامی را مرتکب شدند، دیگر نمی توانند در مورد عضویت در ناتو از ما توقعی داشته باشند.

صبح روز شنبه، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در سخنانی گفت سفر برنامه ریزی شده هفته آینده همتای سوئدی او به آنکارا پس از صدور مجوز مقامات سوئدی برای برگزاری تظاهرات در استکهلم –پایتخت سوئد- لغو شده است.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران گفته بود: این مجوز با وجود همه هشدارهای ما به این شخص داده شده است.

این اقدام زشت حدود ساعت 13 به وقت گرینویچ انجام خواهد شد، امیدوارم مقامات سوئدی تا آن زمان اقدامات لازم را انجام دهند و اجازه این کار را ندهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: سوئد توقع رای ما برای عضویت در ناتو را نداشته باشد

اردوغان: سوئد توقع رای ما برای عضویت در ناتو را نداشته باشد