مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 00:312023-01-23پزشكي

دهه دوم؛ بهترین سن برای بارداری زنان


زینت السادات بوذری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل با اشاره به اینکه تصمیم برای بارداری و زمان اقدام به بارداری تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد، اظهار کرد: از عوامل  موثر در تصمیم زوجین برای بارداری، عوامل بیولوژیکی، روانی و مالی بوده است.

وی افزود: سنین باروری از دوران نوجوانی بلوغ تا زمان یائسگی یا قطع عادت ماهیانه گفته می شود ولی در شرایط فعلی با توجه به بالا رفتن سن ازدواج تخمین این سن کمی مشکل گردیده است.

وی عنوان کرد: بهترین شانس برای باردار شدن در دهه دوم زندگی است، زنان در این سن قدرت باروری بسیار بالایی دارند، بدن زنان بیشترین تعداد تخمک با کیفیت خوب را در این سن دارد و خطرات بارداری بسیار کمتر است.

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کاهش قدرت باروری زنان به میزان کمی از اوایل دهه سوم سالگی آغاز می گردد و میزان این کاهش در سنین 35 تا 45 سالگی افزایش می یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: شانس بارداری یک زن 30 ساله سالم در هر ماه در حدود 20 درصد است، اما در 40 سالگی، این عدد به کمتر از 5 درصد در هر سیکل قاعدگی می رسد.

این متخصص گفت: بهترین سن بارداری، از سن 20 تا 36 سال می باشد و کمتر از این سن و بالاتر از آن می تواند عوارض خاص خودش را داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهه دوم؛ بهترین سن برای بارداری زنان

دهه دوم؛ بهترین سن برای بارداری زنان