مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 09:552023-01-24اجتماعي

نصب 13 ایستگاه شتاب نگار برخط و دیجیتال در لرستان


معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه از سال 97 تا 1400 تعداد 4 شتابنگار برخط و 16 شتابناک دیجیتال نصب شده است، گفت: - گودرز بابا عباسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه 33 ایستگاه شتاب نگار در سطح استان توسط وزارت راه و شهرسازی در استان نصب شده است، عنوان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین قرار گرفتن استان لرستان در مجاورت ابر گسله زاگرس و گسل دورود این استان در پهنه بندی خطر زمین لرزه ای در سطح ایران در گروه خطر نسبی زیاد قرار گرفته است.

وی افزود: بنابراین و با توجه به ضوابط اجرایی آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله مطابق استاندارد 2800 و لزوم برنامه ریزی در خصوص مقاوم سازی و برنامه ریزی های مدیریتی در این خصوص الزامی به نظر می رسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: با اجرای مقاوم سازی و رعایت اصول مهندسی استاندارد در مناطق پر خطر ضمن افزایش ایمنی ؛ خسارات جانی و مالی به حداقل می رسد.

باباعباسی بیان کرد: در این راستا مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی شبکه شتاب نگاری لرزه ای در سطح کشور مرجع مهمی در طراحی سازه های مقاوم و مدیریت بحران و زلزله در سطح کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب 13 ایستگاه شتاب نگار برخط و دیجیتال در لرستان

نصب 13 ایستگاه شتاب نگار برخط و دیجیتال در لرستان