مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 10:152023-01-24بين الملل

واشنگتن برای جنگ با پکن به هیچ عنوان آماده نیست


یک اندیشکده آمریکایی مدعی است که ذخایر نظامی واشنگتن به حدی تحلیل رفته که برای جنگ احتمالی و بلندمدت با چین، «آمادگی کافی» ندارد.

- یک اندیشکده آمریکایی مدعی است که ذخایر نظامی واشنگتن به حدی تحلیل رفته که برای جنگ احتمالی و بلندمدت با چین، آمادگی کافی ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در گزارشی نوشته است که ذخایر تسلیحاتی و نظامی آمریکا به اندازه ای کاهش پیدا کرده که این کشور برای جنگ بلندمدت احتمالی با چین، به هیچ عنوان مهیا نیست.

جنگ و مواجهه نظامی که این اندیشکده نظامی-صنعتی شبیه سازی کرده، نشان می دهد که ظرف یک هفته جنگ متعارف و فرسایشی علیه چین در تنگه تایوان، ذخایر موشک های دوربرد و هدایت شونده و نقطه زن آمریکا به احتمال فراوان تمام می شود.

این مطالعه همچنین مدعی است که اصرار و پافشاری دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا بر ارسال 8 هزار و 500 سامانه موشکی جاولین و دست کم یک هزار و 600 سامانه موشکی استینگر به اوکراین، بدان معنا است که موجودی ارتش آمریکا هم اکنون رو به کاهش گذاشته است.

سِت جونز، نایب رییس این اندیشکده در گفت وگو با وال استریت ژورنال گفت: معتقدم که ذخایر دفاعی آمریکا به عنوان موئلفه اصلی، در حال حاضر برای پاسخ دادن به فضای امنیتی موجود، آماده نیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن برای جنگ با پکن به هیچ عنوان آماده نیست

واشنگتن برای جنگ با پکن به هیچ عنوان آماده نیست