مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 13:002023-01-24اقتصادي

ایران 530 هزار هکتار باغ پسته دارد/ حال ناخوش پسته ایران و کرمان


عضو هیات علمی مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: در کل کشور 530 هزار هکتار باغات پسته داریم که 100 هزار هکتار آن مربوط به نهال و 430 هزار هکتار آن درختان بارور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، مشکلات کشاورزان بخش ایلخچی ظهر امروز در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تبریز بررسی شد.

ایلخچی در حال تبدیل شدن به قطب پسته است قاسم قویدل در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق تبریز با اشاره به اینکه ایلخچی در حال تبدیل شدن به قطب پسته است افزود: پسته در نقاط مختلف کشور قابل کشت بوده و باید با تغییر الگوی کشت در حوزه دریاچه ارومیه که مستعد کشت این محصول است، تلاش کنیم تا تولید این محصول استراتژیک و ارزآور تقویت شود.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم فراهم ساختن الزامات و پیش نیازهای تغییر الگوی کشت از جمله ارائه آموزش های لازم و ارائه یارانه های دولتی در مواردی که تغییر الگوی کشت و باردهی و سودآوری محصول زمان بر است، تاکید کرد.

استان کرمان مرغوبیت پسته را از دست داده است! وی گفت: امروز، استان کرمان مرغوبیت پسته را از دست داده که علت آن کمبود آب و آلودگی خاک و پیری درختان است و پسته ایران که ارزآوری بالا دارد و در دنیا معروف ایران است، با تهدید تولید مواجه شده و باید مناطق جایگزین را برای کاشت آن انتخاب کنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران 530 هزار هکتار باغ پسته دارد/ حال ناخوش پسته ایران و کرمان

ایران 530 هزار هکتار باغ پسته دارد/ حال ناخوش پسته ایران و کرمان