مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 17:252023-01-24پزشكي

WHO در حال بررسی ارتباط مرگ صدها کودک با شربت سرفه


سازمان جهانی بهداشت (WHO) در حال بررسی جزییات مرگ بیش از 300 کودک در سه کشور جهان است که گفته می شود با مصرف برخی از برندهای شربت های سرفه غیرنسخه ای مرتبط بوده است.

- سازمان جهانی بهداشت (WHO) در حال بررسی جزییات مرگ بیش از 300 کودک در سه کشور جهان است که گفته می شود با مصرف برخی از برندهای شربت های سرفه غیرنسخه ای مرتبط بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان جهانی بهداشت در حال بررسی سموم غیرقابل قبول در محصولات دارویی است که توسط شش تولید کننده دارو در هند و اندونزی تولید شده اند و گفته می شود مرگ بیش از 300 کودک ناشی از مصرف این داروها بوده است.

مرگ کودکان ناشی از آسیب حاد کلیه در ژوییه سال گذشته میلادی (2022) در گامبیا آغاز شد و پس از آن مواردی در اندونزی و ازبکستان نیز مشاهده شد.

سازمان جهانی بهداشت گفته است که این مرگ و میرها به شربت های سرفه غیرنسخه ای مربوط می شود که کودکان برای بیماری های معمول مصرف می کردند و حاوی یک سم شناخته شده موسوم به دی اتیلن گلیکول یا اتیلن گلیکول بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز، تاکنون سازمان جهانی بهداشت شش شرکت دارویی را در هند و اندونزی که این شربت ها را تولید می کردند، شناسایی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

WHO در حال بررسی ارتباط مرگ صدها کودک با شربت سرفه

WHO در حال بررسی ارتباط مرگ صدها کودک با شربت سرفه