مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 18:352023-01-24فرهنگي

روزی که برف تهران دودگرفته را سفیدپوش کرد، سیاه وش تو شوم!


همسر ابوالفضل خطیبی از بهاری گفت که با او آشنا شده، از ویژگی هایش چون ایران دوستی و علاقه به شاملو، از آخرین شعری که پیش از عمل ذهن خطیبی را درگیر کرده بود و وداعش در روز برفی که شهر دودگرفته تهران را سفیدپوش کرد و او را سیاه پوش.

- روزی که برف تهران دودگرفته را سفیدپوش کرد، سیاه وش تو شوم! همسر ابوالفضل خطیبی از بهاری گفت که با او آشنا شده، از ویژگی هایش چون ایران دوستی و علاقه به شاملو، از آخرین شعری که پیش از عمل ذهن خطیبی را درگیر کرده بود و وداعش در روز برفی که شهر دودگرفته تهران را سفیدپوش کرد و او را سیاه پوش.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فریبا شکوهی، همسر ابوالفضل خطیبی و عضو هیأت علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و پژوهشگر پیشین مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی، در سخنانی مکتوب درباره همسر فقید خود در مراسم یادبود او گفت: به نام خداوند جان و خرد ای آنکه غمگنی و سزاواری / وندر نهان سرشک همی باری رفت آنکه رفت و آمد آنک آمد / بود آنکه بود، خیره چه غم داری؟ هموار خواهی کرد گیتی را؟ / گیتی ست، کی پذیرد همواری مستی مکن، که ننگرد او مستی / زاری مکن، که نشنود او زاری شو، تا قیامت آید، زاری کن / کی رفته را به زاری باز آری؟ آزار بیش بینی زین گردون / گر تو به هر بهانه بیازاری گویی گماشته ست بلایی او / بر هرکه تو دل بر او بگماری (رودکی) با درود و ادب و اح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی که برف تهران دودگرفته را سفیدپوش کرد، سیاه وش تو شوم!

روزی که برف تهران دودگرفته را سفیدپوش کرد، سیاه وش تو شوم!