مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 08:552023-01-25سياسي

جامعه کبیره میراث علمی امام هادی(ع)و دوره کامل آشنایی با اصول دین


زیارت جامعه کبیره مهمترین میراث علمی امام هادی (ع) و دربردارنده معارفی بسیار با ارزش از اصول دین به ویژه فضائل اهل بیت (ع) است.

- حجت الاسلام حمیدرضا مطهری گفت:زیارت جامعه کبیره مهمترین میراث علمی امام هادی (ع) و دربردارنده معارفی بسیار با ارزش از اصول دین به ویژه فضائل اهل بیت (ع) است.

خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه-نگار احدپور اقبلاغ : امروز سوم ماه رجب، در تقویم شیعه مصادف با سالروز شهادت امام هادی (ع)است .

امام هادی (ع) در خاندانی پا به عرصه جهان هستی گشود که اخلاق و انسانی مجّسم بودند، ادب و محبت بر سراسر این خانواده سایه گستر بود.

پدر آن حضرت، امام محمد تقی جوادالائمه (علیه السلام) و مادرش سمانه از زنان درست کردار و پاکدامنی بود که دست قدرت الهی او را برای تربیت مقام ولایت و امامت مأمور کرده بود و چه نیکو وظیفه مادری را به انجام رسانید و بدین مأموریت خدایی قیام کرد.

امام علی النقی الهادی علیه السلام در سال 220 ق در مدینه به امامت رسیدند.

آن حضرت 13 سال اول امامت خود را در آن شهر سپری نمود و ضمن بهره رسانی معنوی و علمی به شیعیان، به امور آنان رسیدگی می کردند تا این که متوکل (خلیفه وقت) که در دشمنی با ائمه اطهار علیهم السلام مشهور بود، به خاطر هراسی که از نفوذ و محبوبیت امام در جامعه داشت، ایشان را از مدینه به سامرا فراخواند، زیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه کبیره میراث علمی امام هادی(ع)و دوره کامل آشنایی با اصول دین

جامعه کبیره میراث علمی امام هادی(ع)و دوره کامل آشنایی با اصول دین