مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 10:102023-01-25اجتماعي

ریزگردهای تالاب گاوخونی تا 6 هزار کیلومتر قابلیت انتشار دارد


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به خشکی تالاب گاوخونی گفت: طبق تحقیقات دانشگاهیان ریزگردهای این تالاب تا 6 کیلومتر عمودی و 6 هزار کیلومتر افقی قابل انتشار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهران زینلیان صبح چهارشنبه در نشست معاونان طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کشور، با بیان اینکه موضوع حقابه تالاب بین المللی گاوخونی از معاونت ریاست جمهوری در حال پیگیری است، اظهار داشت: مظلوم ترین بخش در استان اصفهان محیط زیست است زیرا کشاورزان حقابه های کشاورزی و مردم آب شرب را مطالبه می کنند اما حقابه تالاب گاوخونی مغفول می ماند و انتظار داریم مدیران کشوری کمک کنند حقابه چندین هزار ساله تالاب گاوخونی که به دلیل مداخلات ایجاد شده، خشک شده، تأمین شود.

وی ادامه داد: تحقیقات دانشگاهیان درخصوص ریزگردهایی که از این تالاب خشک شده بر می خیزد، نشان داده بواسطه ورود فاضلاب های صنعتی و شهری که سالیان قبل اتفاق افتاده و سبب شده به به شوره زاری از کانی های فلزی و نمکی تبدیل شود، این ریزگردها تا 6 کیلومتر عمودی و 6 هزار کیلومتر افقی قابل انتشار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: زمانیکه شاهد خیزش ریزگردها در کشور هستیم می گویند کانون آن از عربستان و عراق است؛ اتفاقی نیافتد که در داخل تالاب بین المللی گاوخون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزگردهای تالاب گاوخونی تا 6 هزار کیلومتر قابلیت انتشار دارد

ریزگردهای تالاب گاوخونی تا 6 هزار کیلومتر قابلیت انتشار دارد