مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 15:102023-01-25پزشكي

قطع انگشتان دست مرد 60 ساله براثر حیوان گزیدگی در تربت جام


معاون دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: مردی 60 ساله ساکن یکی از روستاهای این شهرستان براثر گزش سگ در مرکز آموزشی درمانی سجادیه بستری بوده که متأسفانه 2 انگشت وی قطع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در تربت جام، منصوره مکارم اظهار کرد: در پی مراجعه مردی 60 ساله با علائم خونریزی و قطع 2 انگشت دست به بیمارستان سجادیه این شهرستان، با توجه به اینکه هرگونه گزش توسط حیوانات نیاز به انجام واکسیناسیون پیشگیری و درمان هاری دارد، بلافاصله کشیک گروه تخصصی بیماری های واگیر این معاونت به محل بیمارستان مراجعه و پس از بررسی های لازم صورت گرفت.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت جام ادامه داد: خدمات مربوطه اعم از انجام واکسیناسیون ضد هاری و سرم تراپی بر روی بیمار انجام شد و هماهنگی های لازم با مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت مصدوم جهت بررسی اطرافیان و رعایت استانداردهای بهداشتی در خصوص حیوان نیز صورت پذیرفت.

مکارم یادآور شد: بیماری هاری ازجمله بیماری های مشترک بین انسان و دام است؛ این ویروس در تمام حیوانات خونگرم ازجمله در انسان می تواند ایجاد بیماری کند و به دلیل اینکه از میزان کشندگی بالایی (صد درصد) برخوردار هست به طوری که پس از ظهور علائم بالینی چه در انسان و چه در حیوان متأسفانه درمان پذیر نبوده و بیمار را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطع انگشتان دست مرد 60 ساله براثر حیوان گزیدگی در تربت جام

قطع انگشتان دست مرد 60 ساله براثر حیوان گزیدگی در تربت جام