مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 08:052023-01-28اجتماعي

خشکسالی با چاشنی یخبندان/ بقای زراعت گلستان آب می خواهد


با وجود وقوع یخبندان و برودت هوا طی هفته های اخیر اما آمار مربوط به بارش نزولات آسمانی در گلستان بیان گر استمرار خشکسالی و به خطر افتادن زراعت در این استان است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- اعظم محبی: شرایط آب و هوایی کشور در ماه های اخیر تداعی کننده گذر از دوره خشکسالی بوده اما میزان بارش ها در گلستان کاهشی و با توجه به نوع بارش ها، برای کشت و زرع ثمربخش نبوده است.

هرچند دو الی سه هفته اخیر شاهد ورود سامانه بارشی موثر و ریزش برف در ارتفاعات و بالتبع آن سرما و یخبندان در گلستان بودیم اما واقعیت مبتنی بر آمار بیان گر آن است که وضعیت بارش در استان نسبت به دو سال گذشته که گرفتار خشکسالی بسیار شدید بودیم، تفاوت عمده ای نداشته است.

آمارهای رسمی هواشناسی و آب منطقه ای نشان از آن دارد که دشت ها و کشتزارهای این استان تشنه بوده و بارش موثری که گره گشای کشاورزان باشد، اتفاق نیفتاده است.

500 هزار هکتار از اراضی زراعی گلستان به صورت دیم و آبی به زیرکشت انواع محصولات پاییزه مانند کلزا، گندم و غیره می رود که برای طی کردن دوره نمو و سبزشدن نیازمند آب هستند اما تاکنون این امر میسر نشده و مزارع خسارت دیده اند.

خسارت ها به نحوی بوده که ده ها هزار هکتار از اراضی استان دچار بد سبزی شده و حتی در شمال استان، بذر هنوز در دل خاک بوده و جوانه نزده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی با چاشنی یخبندان/ بقای زراعت گلستان آب می خواهد

خشکسالی با چاشنی یخبندان/ بقای زراعت گلستان آب می خواهد