مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 13:252023-01-28پزشكي

روند افزایشی تعداد مبتلایان به علائم تنفسی در همدان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: در هفته گذشته تعداد مبتلایان به علائم تنفسی نسبت به هفته گذشته روند افزایشی داشته است.

- دکتر فاطمه ترکمان اسدی شنبه 8 بهمن ماه در جمع خبرنگاران، پیرامون شیوع بیماری های تنفسی در استان همدان، اظهار کرد: تعداد مراجعان سرپایی با علائم تنفسی به مراکز جامع سلامت در هفته جاری نسبت به هفته گذشته 11.

6 درصد، تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها 7.

4 درصد و تعداد موارد بستری 5 درصد افزایش داشته است.

ترکمان اسدی با بیان اینکه طی دو هفته گذشته موردی از فوت با کووید مثبت در استان نداشتیم، توضیح داد: در حال حاضر 108 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند که 25 نفر از آنها در ICU حضور دارند و حال 9 نفر وخیم است.

وی ادامه داد: علائم تنفسی می تواند ناشی از ابتلا به کووید، آنفلوآنزا و انواع سرماخوردگی باشد که برخی علائم آنها را از یکدیگر متمایز می کند و این تمایز در مراجعه به پزشک مشخص می شود اما گاهی علائم آنقدر شباهت دارد که به راحتی قابل تشخیص نیست، از طرفی گاهی تشدید علائم بیماری های ریوی علائمی شبیه بیماری های تنفسی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایش بیماری های تنفسی در این شرایط استفاده از ماسک به ویژه در اماکن سر بسته،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند افزایشی تعداد مبتلایان به علائم تنفسی در همدان

روند افزایشی تعداد مبتلایان به علائم تنفسی در همدان