مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 16:252023-01-29اجتماعي

قم به ساخت 50 مدرسه در سال نیاز دارد


مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به نیاز این استان به ساخت سالانه 50 مدرسه در پنج سال آینده تصریح کرد: قانون باید مشکل کمبود اعتبارات و همچنین تخصیص زمین برای ساخت فضاهای آموزشی را رفع کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، احمدرضا اجتهادی امروز در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) انجام شد، با اشاره به فعالیت های اداره کل نوسازی مدارس استان قم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 295 هزار دانش آموز در 6 هزار و 480 کلاس درس در استان قم مشغول به تحصیل هستند که نزدیک به 90 درصد این دانش آموزان در مدارس دولتی درس می خوانند.

وی اضافه کرد: متأسفانه باید گفت که بیش از 50 درصد مدارس استان به صورت دوشیفته مشغول به فعالیت هستند؛ به بیان دیگر آمار نشان می دهد که به لحاظ تراکم دانش آموزی در رتبه مطلوبی قرار نداریم و اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، شاید مجبور شویم مدارس سه شیفته هم داشته باشیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سپس به موضوع سرانه فضای آموزشی پرداخت و گفت: استان قم در این موضوع در بین استان های کشور در رده بیست و هفتم جای دارد که این امر هم نشانه ای دیگر در موضوع تراکم دانش آموزی در قم بویژه در مدارس دولتی استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قم به ساخت 50 مدرسه در سال نیاز دارد

قم به ساخت 50 مدرسه در سال نیاز دارد