مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 20:362023-01-30سياسي

خشکی تالاب های بین المللی در گنبدکاووس/ آلماگل همچنان برای خشک نشدن می جنگد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، احمد احمدی امروز در جلسه کارگروه مدیریت بحران گنبدکاووس گفت: تالاب های آجی گل و آلاگل به طور کامل خشک شد و درحال حاضر فقط تالاب بین المللی آلماگل این شهرستان مقداری آب دارد که آن هم درصورت تداوم کم بارشی و تخصیص نیافتن حق آبه در روزهای آینده خشک خواهد شد.

وی اضافه کرد: امسال در سه جلسه کمیته مدیریت بحران گنبدکاووس به اهمیت تالاب های و ضرورت لایروبی کانال های هدایت آب به آنها و اختصاص حق آبه به این پهنه های آبی تاکید گردید اما از حق آبه خبری نشد.

احمدی ادامه داد: تداوم کم بارشی در سال آبی جدید هم به روند خشک شدن سه تالاب بین المللی گنبدکاووس سرعت بخشید و اکنون 2 تالاب خشک شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، تالاب های بین المللی آلاگل، آجی گل و آلماگل همزمان با برگزاری نخستین نشست پژوهشگران سازمان جهانی حفاظت از طبیعت در سال 1350 که در رامسر و با هدف صیانت از تالاب ها و حمایت بهتر از زیستمندانی که در این پهنه های آبی طبیعی زیست می کنند، تحت عنوان کنوانسیون رامسر به ثبت این سازمان جهانی رسیدند.

حداقل حجم آب تالاب های بین المللی گنبدکاووس با عمق 2 تا چهار متر و در شرایط عادی و بارش های مناسب بین 80 تا 85 میلیون مترمکعب است اما به سبب کم بارشی و خشکسالی در چند سال اخیر با بحران کم آبی مواجه شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکی تالاب های بین المللی در گنبدکاووس/ آلماگل همچنان برای خشک نشدن می جنگد

خشکی تالاب های بین المللی در گنبدکاووس/ آلماگل همچنان برای خشک نشدن می جنگد