مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 06:352023-01-31اقتصادي

خانه های بومگردی، هتل های ستاره دار بی ستاره!


غروب های جادویی و شب های پرستاره اش درست شبیه خانه های رویایی است، هتل هایی که ستاره دار نیستند اما ستاره هایشان دیدنی تر است، آری همان خانه های بومگردی که بوی خانه رویایی را می دهد.

- خبرگزاری فارس - همدان: سیده فریده حسینی فرزام؛ خانه رویاهایمان بوی خانه های قدیمی را داشت، خانه ای با دیوارهای کاهگلی و درهای چوبی.

پنجره را که باز می کردی از بوی درخت و تازگی مست می شوی و این همان صبح رویایی است که سال هاست به دنبالش هستی.

اتاق هایش گرم و صمیمی است، دلت می خواهد ساعت ها روی گلیم و بالشت هایش لم بدهی و فارغ از دنیای دود و دم شهری با خودت خلوت کنی، تازه همان موقع است که بوی نون تازه مشامت را نوازش می دهد، صبحانه ای که شیر و خامه و عسلش با آنچه قبلا می خوردی فرق می کند، تخم مرغ محلی و بوی تازگی اش که دیگر هیچ؛ باید فرصت را غنیمت بشماری و یک دل سیر از این همه بکر بودن لذت ببری.

اینجا غروب های جادویی و شب های پرستاره اش درست شبیه خانه های رویایی است و تازه می فهمی سفر و سفر کردن یعنی چه، تازه می فهمی اینجا هتل ستاره دار نیست اما ستاره های آسمانش دیدنی تر است.

این خانه های رویایی که بومگردی معروفند، در برخی روستاها جان گرفته اند و معروف شده اند، خانه هایی که گردشگران خارجی هم میهمانشان می شوند و غرق در معماری و فرهنگ بومی چه روزها و شب ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه های بومگردی، هتل های ستاره دار بی ستاره!

خانه های بومگردی، هتل های ستاره دار بی ستاره!