مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 15:052023-01-31سياسي

واکنش صادق زیباکلام به مصوبه مولدسازی


صادق زیباکلام ضمن انتقاد از شورای عالی سران قوا و مصوبه مولدسازی، می گوید در کجای قانون اساسی گفته شده است که اگر کمیته ای از روسای سه قوه تشکیل شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از انتخاب، مصوبه مولدسازی و تصمیمی که شورای عالی سران قوا گرفته اند بار دیگر نشان داد که مجلس در راس امور نیست یا به تعبیر یکی از نمایندگان، ناقوس مرگ مجلس به صدا در آمده است.

گرچه بنابر اصل 71 قانون اساسی، مجلس اختیار قانونگذاری را دارد، اما با وجود تکثر نهاد های قانونگذار به نوعی از این حق قانونی مجلس دور زده می شود.

صادق زیباکلام، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با انتخاب درباره تکثر نهاد های قانونگذار و بی اعتبار شدن مجلس، بیان کرد: رکن دموکراسی در همه نظام های مردم سالار، مجلس است.

مجلس است که از بالاترین اختیارات برخوردار است، حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد و تمام نهاد ها و ارگان های دیگر باید به آن پاسخگو باشند، اما متاسفانه در جمهوری اسلامی به جای اینکه مجلس در جایگاه قدرتمند خود قرار گیرد و نهاد های دیگر موظف به پاسخگویی و تبعیت از قوانین و مقررات مجلس باشند، متاسفانه آنقدر جایگاه قدرت، نفوذ و اعتبار مجلس در جمهوری اسلامی ایران کاهش پیدا کرده که عملا کسی برای آن تره هم خرد نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش صادق زیباکلام به مصوبه مولدسازی

واکنش صادق زیباکلام به مصوبه مولدسازی